Kvalitet i alt vi gjør
Backes overordnede kvalitetsmål er å levere bygg til riktig tid i samsvar med kundens og myndighetenes krav. Dette er konkretisert gjennom vårt hovedmål om null feil ved overlevering.
Med vår holdning, væremåte og våre systemer jobber vi aktivt for å levere kvalitetsbygg som følger gjeldende krav fra lover, forskrifter og ikke minst fra kunden.
Vi søker stadig forbedringer ved å følge med på utviklingen av teknologi og byggeprosesser, samtidig som erfaringsoverføring, avviksregistrering og opplæring av alle ansatte gir økt kvalitet i alle faser av byggeprosjektet. Dette gjør vi bl.a. ved bruk av BIM, samt å benytte hjelpemidler som Dalux og Avvik.com.
Gjennom vår satsning på digitalisering er Backe på god vei til å digitalisere hele byggeprosessen. Dette gjør vi gjennom utstrakt bruk av pilotering av nye systemer, gjennom samarbeid med våre samarbeidspartnere og ledelse av «DigiBuild prosjektet» og nå med vår investering i OpenBuilt. Vi har stor tro på denne plattformen og betydningen den har for vår bransje for å sikre økt produktivitet, kvalitet og bærekraft både i Norge og internasjonalt.
For Backe er alltid kunden den viktigste premissgiver, uavhengig av om det er en profesjonell byggherre med et komplisert næringsbygg eller om det er en familie på jakt etter drømmeboligen. Den tilliten vi blir vist når vi blir valgt som samarbeidspartner ønsker vi alltid å gjengjelde med et produkt både vi og kunden kan være stolte av.
Backes styringssystem for kvalitet er sertifisert etter ISO 9001:2015